Ervaringen met damesmode groothandels 2017 – 2018

Ervaringen met damesmode groothandels 2017 – 2018
Ervaringen met damesmode groothandels 2017 – 2018

Als verkoper van kleding aan de consument, of dit nou online is of vanuit een winkel, moet je flink wat weten en kunnen. Er komt nogal wat kijken bij het draaiende (succesvol) draaiende houden van jouw onderneming. Een ondernemer is vaak een creatieve duizendpoot met een aardig zicht op financiën, alhoewel u deze natuurlijk ook kunt uitbesteden. Het belangrijkste is een goed en interessant concept voor uw onderneming. Een duidelijke doelgroep en daarop vervolgens weer inspelen met spannende en afwisselende producten.

Deze producten, kleding in dit geval kan worden opgekocht bij een groothandel. Hiervoor zijn vele bedrijven die maar als te graag een vertegenwoordiger bij u langs sturen om samen de boeken eens door te bladeren. Een aantal koppen koffie en wat verplichte verkoopgeleuter later heb je dan uiteindelijk het een en ander besteld en vertrekt deze vertegenwoordiger weer.

Maar de B2C detailhandel gaat met zijn tijd mee en zo ook de B2B handel. Vele B2B bedrijven hebben een duidelijke site van waar je zelf in alle rust een nieuwe collectie bij elkaar kan shoppen. De juiste items in de juiste kleurblokken voor jouw doelgroep in het aankomende seizoen, zonder daar dat je daar per se een vertegenwoordiger bij nodig hebt.

Stel je voor je bent een winkelier in de mode industrie. Vul in ‘B2B kleding groothandel’ op google en potentiele nieuwe collecties schieten als paddenstoelen uit de grond. Grote namen als fashionkorb.eu en fashionit.nl met een grote variatie aan merken en prijzen hebben voor iedere winkelier iets wils.

Uiteraard kun je ook wat verder kijken dan je neus lang is. De lay-out van de bovenstaande sites is nou niet echt aantrekkelijk winkelen en dat maakt het zoeken niet leuker of makkelijker. En is het bijvoorbeeld niet fijn om een Nederlandse contactpersoon te hebben bij het bedrijf waar je grote partijen kleding koopt. Dit zorgt waarschijnlijk voor lagere verzendkosten en kortere verzendtijden. En mocht er iets fout gaan is de leverancier bijna altijd makkelijk telefonisch te bereiken en is het contact zonder taalbarrières.

Met deze gedachten kunnen we bijvoorbeeld naar de showroom van Estrella House of Brands in Hengelo, kunnen we online kinderkleding bestellen bij Rejoy Fashion of een winkel kerst klaar maken met een enorme keuzemogelijkheid aan jurken van DRESSES ONLY NL. Allen gerenomeerde bedrijven met een fysieke vestiging in Nederland waar je terecht kunt voor vragen. Dat shopt toch wel zo fijn als het om grote partijen en bedragen gaat.

Ten slotte, voor de Vlaamse lezers is interessant om te vermelden dat je ook terecht kunt bij DRESSES ONLY BE. Dus ook voor Belgische webwinkels is er genoeg keuze!